Home » Uncategorized » Too little too late as Daily Mail “corrects” bogus human rights splash

Too little too late as Daily Mail “corrects” bogus human rights splash

Adam Wagner exposes the rank dishonesty of the MoJ’s “newspaper” of choice.

UK Human Rights Blog

screen-shot-2013-10-12-at-21-11-11The Daily Mail has belatedly “corrected” its front page story on human rights damages, over a month after it appeared on 7 October 2013. Early last month I blogged on  the original bogus article, which was so poor it generated a response from the ordinarily placid Council of Europe.

I have quote-pincered “corrected” as despite the newspaper’s actions, the damage is already done. A month has passed, which in social media time might as well be million years. People have moved on. Another human rights myth is implanted in the collective consciousness, and no sad little correction is going to dislodge a front page headline.

And to make things worse, the story was amplified by a whole host of other newspapers which picked it up without bothering to check the facts, including the Telegraph (corrected) and Daily Star (as yet uncorrected).

What really rankles about this story is how…

View original post 511 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s